Пропоную фрагменти своїх уроків. При скачуванні уроки друкуються повністю.
9 клас ХІМІЯ
ТЕМА. Узагальнення й систематизація знань з теми «Розчини».
МЕТА УРОКУ. Узагальнити, систематизувати та скоригувати знання учнів з
теми «Розчини»; з’ясувати рівень засвоєння знань, умінь і
навичок про процеси, що протікають у розчинах, рівень
розуміння основних понять та уміння використовувати їх на
практиці, в нестандартних ситуаціях. Формувати вміння
прогнозувати перебіг хімічних реакцій, спостерігати, аналізувати,
робити висновки. Розвивати образне мислення, просторові
уявлення, пізнавальну активність, творчі здібності. Формувати
вміння висловлювати свої думки, виховувати культуру
спілкування.
Тип уроку. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
Метод. Проблемно-пошуковий
Форми роботи. Евристична бесіда, фронтальне опитування, складання порівняльно- узагальнюючих таблиць, опорних схем,виконання творчих завдань, використання інтерактивних вправ, елементів проблемного, випереджувального навчання.
Характеристика навчальної діяльності. Учні працюють у складі малих гетерогенних груп, домашніх експертних груп.
Обладнання. Картки із завданнями, порівняльно-узагальнюючі таблиці, опорні схеми, демонстрації лабораторних дослідів, таблиця
розчинності, періодична система.
Попередня підготовка до уроку. Всі учні повторювали матеріал теми «Розчини», окремі учні виконували домашні досліди.
Завдання по домашніх дослідах:
- вирощування кристалів (Волобуєва М.)
- створення «зимового етюду» (Філоненко О.)
Х І Д У Р О К У
Хімія 9 клас
Тема:Узагальнюючий урок з теми»Насичені і ненасичені вуглеводні»
М Е Т А: Узагальнити, систематизувати та поглибити знання учнів про склад хімічну будову, хімічні та фізичні властивості, способи одержання, галузі застосування насичених і ненасичених вуглеводнів. Формувати в учнів вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою та властивостями речовин;застосувати знання в нестандартних ситуаціях, прогнозувати перебіг хімічних реакцій; розвивати образне мислення, просторові уявлення, пізнавальну активність, творчі здібності учнів; формувати вміння висловлювати свої думки; виховувати культуру спілкування.
Тип уроку: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок.
Метод: Проблемно-пошуковий
Форми роботи: Евристична бесіда, фронтальне опитування, складання порівняльно- узагальнюючих таблиць, опорних схем,виконання творчих завдань, використання інтерактивних вправ, елементів проблемного, випереджувального навчання.
Характеристика навчальної діяльності: Учні працюють у складі малих гетерогенних груп, домашніх експертних груп.
Обладнання: Картки із завданням, порівняльно-узагальнюючі таблиці, опорні схеми, набір атомів для складання молекул.
Попередня підготовка до уроку: Учні об’єднані у малі домашні груп, кожна група одержала завдання підготувати певний інформаційний пакет, з яким буде виступати на уроці.
Тематика завдань для домашніх творчих груп:
1)Склад, хімічна будова вуглеводнів;
2)Номенклатура, типи ізомерії;
3)Фізичні властивості;
4) Хімічні властивості;
5) Добування метану, етилену, ацетилену.
Х І Д У Р О К У
І. Організація класу
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
Учитель .Сьогодні ми з вами узагальнимо ті знання, які здобули під час вивчення насичених та ненасичених вуглеводнів. Завдання, які ви будете сьогодні виконувати, покажуть, наскільки ви засвоїли навчальний матеріал, вмієте його застосовувати. Сьогодні ви покажете свою ерудицію, ораторську майстерність, вміння працювати індивідуально, в групах, знаходити правильне рішення . Успіхів вам.
Оцінювати вашу роботу будуть наші гості. У вас на столах у кожного є заліковий листок «Люстерко знань», куди вам будуть виставляти бали. Якщо робота виконується в групі, то в колбу, яка є на кожному столі будуть опускати кульку відповідного кольору:
Червона – вищий рівень
Зелена – достатній
Жовта – середній.
Сьогодні ви будете працювати парами, групами та індивідуально.
7 клас ХІМІЯ
Тема : Речовини. Чисті речовини та суміші.
Цілі уроку : повторити відомості про речовини, суміші та їх властивості; навчити учнів розрізняти фізичні тіла, матеріали, речовини;повторити поняття «чисті речовини» та «суміші», основні способи розділу сумішей; продовжити знайомство з лабораторним устаткуванням і методикою проведення хімічного експерименту.
Тип уроку : комбінований.
Форми роботи : бесіда, розповідь, демонстрації, самостійна робота з опорною схемою, робота в групах.
Обладнання : хімічні склянки, фільтр, лійка, ділильна лійка, холодильник, дистилятор, крейда, вода, рослинна олія.
ХІД УРОКУ
І Організація учнів
ІІ Перевірка домашнього завдання
Фронтальна бесіда
ІІІ Вивчення нового матеріалу
1 Актуалізація опорних знань
Хімія 11 клас
Тема. Узагальнення знань з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки»
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про оксигеновмісні
органічні сполуки, їх хімічні властивості, застосування. Показати
генетичний зв’язок між ними. Скоригувати знання учнів,
визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми, розуміння
основних понять та уміння використовувати їх на практиці.
Тип уроку: узагальнення, систематизація, контроль та коригування
знань, умінь та навичок учнів
Обладнання: картки-завдання, постійні таблиці, лабораторні
досліди, ноутбук
Форми роботи: фронтальна, групова, самостійна, індивідуальна
творча робота
1) Фронтальне опитування
-який розділ органічної хімії ми вивчили?
-назвати класи і представників цих класів
-чим цікаві і цінні ці речовини?
2) Перевірка виконання домашнього завдання
-«Перегляд презентацій учнів по застосуванню
оксигеновмісних органічних сполук»
Інтегрований урок з хімії у 9, 11 класах
Форма проведення: Науково – практична конференція
Тема : Роль хімії в житті суспільства
Мета проведення:
Вступне слово вчителя:
Доброго дня, шановні учні і гості. «Шлях до розвитку й, урешті - решт, до щастя людини пролягає через її працю». Це слова Д.І.Менделєєва. Працею вчений називав не будь-яку роботу, а роботу усвідомлену, потрібну людям. Готуючись до сьогоднішнього уроку ви проробили дуже велику і значну роботу. І я буду дуже рада, якщо пророблена вами робота знадобиться вам у подальшому житті, адже зараз , на цьому уроці два випускних класа 9 і 11, які через три місяці будуть стояти перед вибором – що робити далі, яку професію обрати. І ще я хочу, щоб ви сьогодні були впевнені в собі та задоволені собою.
Про хімію можна говорити багато і довго, але і можна все що стосується хімії, виразити декількома фразами:
1) Хай хімія живе від краю і до краю,
Хай буде там вона, де знаю і не знаю,
І хай нам допоможе всім в житті складному,
Хай ходить по землі від дому і до дому!
2) Вона, як чарівниця, всім нам допомагає,
На полі, на заводі народ її чекає,
На кухні, і в лікарні,куди ти не підеш,
Науку чудо-хімію завжди і скрізь знайдеш!
Пропоную нашу науково-практичну конференцію «Роль хімії в житті суспільства розпочати»
Гімн хіміків (фонограма)
Виступи учнів з доповідями. Регламент – 5 хвилин
Підсумок:
Світ, в якому ми з вами живемо, - це не тільки світ людей, рослин і тварин, це, як ви вже впевнилися, і світ речовин.
Цей світ цікавий та повний загадок, але майже всі ці загадки розкриває наука хімія.
Протягом усього свого розвитку, з давніх-давен і донині, хімія завжди слугувала і продовжує слугувати людині та її практичній діяльності.
Звичайно, хімія – це не тільки цікаві досліди. Це й складні формули, хімічні рівняння, задачі.
Проте, головне щоб ми за всім цим бачили світ хімії, захоплюючий та незвичайний.
8 клас ХІМІЯ
Тема : Генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.
Цілі уроку : розкрити взаємозв’язок явищ у природі на прикладі взаємоперетворень одних класів речовин на інші; узагальнити знання про неорганічні речовини та їх властивості; розвивати вміння порівнювати склад і властивості речовин, класифікувати речовини й реакції, встановлювати генетичний зв'язок між класами неорганічних сполук.
Тип уроку : узагальнення й систематизація знань.
Форми роботи : самостійна робота, групова робота.
Обладнання : періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, таблиця розчинності, ряд активних металів, опорні схеми, картки-завдання.
ХІД УРОКУ
І .Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань
Учні записують на дошці підготовлені схеми генетичного зв’язку на прикладі Барію й Карбону, а також рівняння до них.
ІІІ. Фронтальна робота з картками-завданнями